”Design med användaren i fokus”
Koncept att integrera & utveckla
Vad innebär konceptet User pain points?
User pain points, UX-design handlar om användaren. Man designar alltid för användaren. Sätter upp tydliga och handlingsbara mål genom att fokusera på användarproblem och förutse både de behov som användarna vet att de har och de behov de inte vet att de har. Vara problemlösare, att lösa användarproblem eller Pain points är alltid prioritet 1. Att veta hur det känns för användaren dvs ha empati för användaren.
Pain Points ”smärtpunkter” är områden med svårigheter eller frustration som användare upplever med en produkt eller tjänst. De kan vara relaterade till fyra kategorier: användbarhet, kundservice, prissättning, kvalitet. Pain points kan ha en betydande inverkan på användarupplevelsen och att förstå dem är avgörande för att skapa en framgångsrik produkt.
Behöver ni hjälp att komma igång med konceptet?
Vi erbjuder uppdragsbemanning ex UX Designer eller UX Researcher, Tekniker mm som en resurs vid genomförandet eller projektledare för bästa styrning. För att få en attraktiv och bra design, ta då in en Grafisk designer som hjälp.