Access Database Tables

Access Database Tables

Database

”Er data, vårt uppdrag – Bygg framtiden med våra databaser”

Koncept att integrera & utveckla

Vad innebär konceptet Access Database Tables?

Access Database Tables, databas tabeller används för att lagra data i en databas. Tabeller är viktiga objekt i en databas eftersom de innehåller all information eller data. Varje tabell lagrar data om ett visst ämne, såsom anställda eller produkter. En tabell har poster (rader) och fält (kolumner). Fält har olika typer av data, som text, siffror, datum och hyperlänkar.

Hybrid Work kan erbjuda kundanpassade databas tabeller som en del av vår egen programutveckling för företag som önskar ta fram egna program.

Fler funktioner som vi kan hjälpa till med vid skapande av tabeller:

  • Primärnyckel: Ett fält eller en kombination av fält som unikt identifierar varje post i tabellen. 
  • Relaterade tabeller: Relationer mellan tabeller hjälper till att undvika dataduplicering och säkerställer dataintegritet. 
  • Filtering: När man bara vill se selekterad data.
  • Total Row Functions: Funktionen ”Total row” används för att snabbt visa summor och andra beräkningar för kolumner i en datavy.
  • Indexing: Databasindexering är en datastrukturteknik som gör att man snabbt kan hämta poster från en databasfil. 
  • Field Data Formats: Varje tabell består av fält och ett fälts datatyp är avgörande eftersom det bestämmer vilken typ av data som kan lagras.
  • Required: Inställning avgör om ett fält måste fyllas i innan en post kan sparas dvs en inställning som säkerställer att ett fält i en tabell inte kan lämnas tomt. 
  • Input Mask: Är en sträng av tecken som indikerar formatet för giltiga inmatningsvärden
  • Validation Rule: Valideringsregler för att begränsa inmatade data.
  • Default Value: Man kan ställa in ett standardvärde för ett fält i en tabell eller för en kontroll på ett formulär. Detta värde används automatiskt när man skapar en ny post i databasen.
  • Expression Builder & Formula: Stöd för att skapa formler, eller uttryck, för att utföra beräkningar, validera data eller ställa in standardvärden för fält eller kontroller. 
  • Events: Skapa händelser som inträffar när olika åtgärder utförs, som  kan trigga makron eller VBA-kod (Visual Basic for Applications) för att automatisera uppgifter och förbättra användarupplevelsen.
  • Import och Export: För att länka, importera och exportera data från andra program genom att använda import- och exportguiderna ”wizards”.
  • Macros: Makron är kraftfullt verktyg för att automatisera uppgifter och lägga till funktionalitet i Access databaser. De är ett användbart alternativ till att skriva VBA-kod och gör det enklare att anpassa databas efter behov.
Dessa funktioner har fått egna websidor där de presenteras mer ingående.

Behöver ni hjälp att komma igång med konceptet?

Vi erbjuder uppdragsbemanning ex software developer, en programerare som en resurs vid genomförandet eller projektledare för bästa styrning. För att få en attraktiv och bra design, ta då in en grafisk designer som hjälp.

Intresserad?

Rekrytering | Bemanning | Utbildning

mikael@hybridwork.se

073-9282441

”Uppmuntra till inlärning med Green Card certifiering och säkerställ att kompetensen finns för att utföra jobbet eller konceptet – ett win-win för både företaget och för era anställda i deras karriär”

Bygger på en kompetensmatris som visar vilka aktiviteter som ska vara uppfyllda med dess status visualiserat.

”Timelinespel, ett Gamification event. Access Database Tables företagsspel för lättsamt lärande att implementera koncept. Främjar teambuilding och framdrift”

 Ett spelupplägg att kunna återkomma till för nya utmaningar. Teamen tränas i att aktivt lära sig och presentera lösningar. Skapar tävlingsmoment.

”IT stödet IKM Manager är programmoduler skräddarsytt direkt för Access Database Tables konceptet och stödjer ett standardiserat arbetssätt. Ger samtidigt både framdrift och historik.”

Går att företagsanpassa och vara kopplat mot affärssystem eller visualiseringsprogram ex Power Bi. Har en användarmanual som även visar hur programmet är uppbyggt.

”Ge rätt förutsättning vid införandet av Access Database Tables konceptet med en projektplan som har tidsatta aktiviteter och en projektbudget”

Vem gör vad och när? Skapar framdrift. Göra konceptets aktiviteter i rätt tid för att kunna vara klar enligt planerat. Vi hjälper gärna er som extern projektledare.

”Öka möjligheten för den nyrekryterade att lyckas i sin nya tjänst och samtidigt utveckla företaget med att föra in nya koncept – En skräddarsydd individuell Trainéeutbildning med ett schema som visar vad som ska vara uppfyllt.”

Ett trainéeprogram kan innebära att förutom traditionell inlärning och att få tillgång till mentorskap, att få göra intressanta aktiviteter som ex arbetsprover eller leda företagsspel typ våra Timelinespel.

Staffing

Career

Select

Hybrid Work

On-Site Work